ورود
 
Untitled Document
Untitled Document
 
جستجو

93/04/07

مشارکت مردم مبنای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده است


 

دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی صبح روز جمعه و در سومین روز سفر خود به استان اصفهان به همراه دکتر زرگرپور استاندار اصفهان، دکتر کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مهندس محمودزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مهندس روستا عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، مهندس عمرانی مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان و جمعی از شهروندان محله همت آباد اصفهان از بافت فرسوده همت آباد بازدید کرد و بر ضرورت اشاعه الگوی تفکیک مجدد اراضی که در این محله با همکاری مالکان در حال اجرا می باشد تاکید کرد.

دکتر آخوندی در این بازدید با اشاره به تاسیس دفتر خدمات  نوسازی محله ای و همچنین تشکیل شرکت تعاونی احیا و نوسازی غدیربا عضویت مالکان بافت فرسوده همت اباد گفت:نوسازی بر مبنای پذیرش شهروندان به عنوان بازیگران اصلی و تسهیلگری دولت، پایه بهسازی محلات قدیمی بویژه همت آباد است.

وی افزود: بدون شک بر اساس اعتمادی که بین مدیران دستگاههای اجرایی در سطح ملی و محلی از یک سو و شهروندان و مالکان بافتهای قدیمی از سوی دیگر ایجاد شده است با یک همکاری سازمان یافته نوسازی و بهسازی محله همت آباد با موفقیت اجرا خواهد شد و این روش به عنوان الگویی برای بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده در کشور معرفی خواهد شد.

وی در ادامه به تدوین سند ملی راهبردی بافتهای فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: این سند به زودی توسط هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس ارائه خواهد شد.

وی افزود: در این سند که در سه بخش ملی ، منطقه ای و محلی تدوین شده است  که ریاست محترم جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی راهبردی بافت فرسوده و وزیر راه و شهرسازی به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شده اند و در بخش منطقه ای استاندار ومدیر کل راه و شهرسازی به عنوان رئیس و دبیر ستاد و در بخش محله ای فرماندار و شهردار مرکز شهرستان به عنوان رئیس و دبیر این ستاد معرفی شده اند.

دکتر آخوندی افزود: هم اکنون ساز و کار اجرایی و حمایتی احیا و نوسازی بافتهای فرسوده در کشور فراهم شده است و مشارکت شهروندان و مالکان زمینهای درگیر با بافت فرسوده یگانه راه حل تسریع در نجات بافتهای فرسوده از مشکلات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی، زیست محیطی و ... خواهد بود.

دکتر اخوندی در ادامه با اشاره به عزم  وزارت راه و شهرسازی بر اجرای الگوی مناسب جهت نوسازی و بهسازی در محله قدیمی همت آباد اصفهان گفت: این طرح با مشارکت مردمی مالکان تجربه ای  نوین در  نوسازی  محله ای ایجاد کرده است.

 

وی افزود: استفاده از مشارکت ساکنین در اجرای پروژه و همکاری آن ها در بومی کردن طرح های ارایه شده توسط دستگاههای اجرایی دو گام اساسی در تحقق پذیری این طرح است.

وی در ادامه به وسعت بافت فرسوده همت آباد  اشاره کرد و گفت: مساحت بلوک شهری همت آباد حدود سه درصد از کل بافت فرسوده ی شهر اصفهان است.

وی افزود: بهبود کیفیت محیطی، نوسازی جمعی و محله ای ، ایجاد رونق اقتصادی و حفظ مالکیت مالکین وارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی محلات قدیمی از جمله اهداف  نوسازی در اجرای این طرح بوده است.

 

مهندس غلامرضا عمرانی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازن استان اصفهان در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت فرسوده همت اباد گفت: محله همت آباد با دارا بودن ویژگی های کالبدی فرسودگی اعم از؛ ریزدانگی ، نفوذ ناپذیری و ناپایداری بناها، علیرغم قرار گیری این محله در مجاورت محله های نوساز و همچنین ارائه برنامه ریزی های شهری ویژه در این محدوده طی سال های اخیر، هیچگونه عملیات نوسازی چشم گیری اتفاق نیفتاده است و این در حالی است که این محله از پتانسیل اقتصادی بالایی برخوردار است و در نزدیکی این محدوده در محله های سپهسالار، آبشار و مرداویج سرمایه گذاری های کلانی در امر نوسازی و به صورت خصوصی صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان با اشاره به تجربه ی طرح ها و برنامه ریزی های شهری قبلی در این محدوده گفت: هرگونه مداخله که در تقابل با منافع مالکین فعلی باشد با مخالفت عمومی مواجه گشته و مانع انجام هرگونه عملیات نوسازی خواهد شد لذا با توجه به پیچیدگی شرایط کالبدی در این محدوده، ایجاد رونق اقتصادی و حرکت به سمت نوسازی، جز با تغییر اساسی در شکل و فرم بافت شهری آن امکان پذیر نمی باشد.

وی ادامه داد: با شناخت موانع و بررسی راهکارها این شرکت اقدام به اجرای روش تفکیک مجدد اراضی بر مبنای طراحی شهری و مداخله مستقیم نوسازی در این محله نمود.

مهندس عمرانی در ادامه به اقدامات  شرکت عمران و بهسازی شهری ایران  برای اقناع افکار عمومی و مالکان این محله برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری بیش از 10 جلسه آموزش عمومی ساکنین ، برگزاری بیش از 1500 نفر ساعت آموزش چهره به چهره ساکنین ، انجام مطالعات اجتماعی و جمع آوری مشخصات مالکین ،انجام مطالعات کالبدی و اقتصادی محدوده مورد مطالعه ،تهیه پیش طرح های شهری و انجام مطالعات ثبتی در محله همت آباد وجمع آوری مدارک مربوط مالکین  از جمله اقدامات این شرکت بود که با تاسیس شرکت تعاونی محلی در بلوک شماره1 با نام شرکت تعاونی احیا و نوسازی غدیر 1 وبرگزاری مجامع و انتخابات مربوط به تعاونی ( انتخابات  اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل) عملا عملیات اجرایی طرح اغاز گردید.

مهندس عمرانی در ادامه به برگزاری 10 جلسه با دستگاه ها و ارگان های مرتبط با پروژه همت آباد وانجام عملیات نقشه برداری در 3 بلوک شهری مورد مطالعه اشاره کرد وگفت: تهیه طرح نهایی پس از برگزاری جلسات کارشناسی و جلسات اعلان عمومی طرح برای مالکین و  اقدام در جهت آموزش، توجیه و جلب نظرات مالکین در خصوص طرح تهیه شده و جلب موافقت حداکثری و همچنین جلب مشارکت شهرداری در طرح مشارکت مردمی و موافقت شهرداری مبنی بر واگذاری اراضی تحت تملک شهرداری به شرکت سرمایه گذاری شهرداری و متعاقبا مشارکت با شرکت تعاونی محلی از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

 شایان ذکر است وزیر راه و شهرسازی در ادامه این بازدید بر تسریع در پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از سوی بانک های عامل و همچنین تسهیلات ودیعه مسکن برای سکونت مالکان در ایام ساخت و ساز تاکید کرد.
نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
 
در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان نائین تصویب شد:
افزایش سقف اعتبارات اختصاصی به شهرستان نایین در حوزه بازآفرینی شهری از مبلغ 6 میلیارد ریال در سال 93 به 12 میلیارد ریال در سال 94
کسب رتبه یک گواهینامه صلاحیت ماده "4"
در اجرای طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری
فروش ویژه نقد اقساط آپاتمان 140 و 137 متری
آپارتمان مسکونی با شرایط نقد و اقساط واقع در خیابان مولوی به فروش می رسد.
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت فرسوده همت آباد اصفهان:
مشارکت مردم مبنای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده است
دکتر ايزدي خبر داد: احياي کارخانه «ریس‌باف» اصفهان و تبديل آن به خانه هنرمندان
هنرمندان اصفهان صاحب خانه می‌شوند
بمناسبت هفته صنایع دستی
تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و اداره کل راه وشهرسازی اصفهان امضا شد.
مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان:
تاکنون 8200 واحد مسکوني در بافت فرسوده استان اصفهان احداث شده است
وزیر راه و شهرسازی :
نوسازی بافت‌های فرسوده باید با محوریت ساکنان این بافت‌ها انجام گیرد،
دکتر محمد سعید ایزدی ،معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران
سیاستهای عمران شهری با رویکرد بازآفرینی پایدار
معاون وزير و مديرعامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ايران منصوب شد
درحكمي از سوي وزير راه و شهرسازي دكتر محمد سعيد ايزدي به عنوان معاون وزير و رئيس هيأت مديره و مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران منصوب شد
اختصاص 20میلیارد ریال جهت مرمت 5 خانه ارزشمند تاریخی در شهر اصفهان
همزمان با سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به شهر اصفهان 20 میلیارد ریال جهت مرمت و احیاء 5 اثر ارزشمند تاریخی در شهر اصفهان تخصیص یافت

جزییات افزایش تسهیلات30میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده تشریح شد.
برگزاری سری پنجم مسابقه اینترنتی
برگزاری سری پنجم مسابقه اینترنتی با عنوان “الگوی ملی مسکن مشارکتی محله محور (تفکیک مجدد اراضی)“
بازدید جناب شهردار و مشاور ایشان
بازدید دکتر سقائیان نژاد، شهردار اصفهان و مهندس جعفری، مشاور شهردار از پروژه های شرکت عمران و بهسازی شهری در اصفهان

برگزاری پنجمین و ششمین جلسه آموزش مردمی همت آباد در خصوص تفکیک مجدد اراضی
جمعه 10 فروردین ماه 1403
 
Untitled Document

پیامرسان ایتا و روبیکا

09336688563

Copyright شركت عمران و مسكن سازان استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا