ورود
 
Untitled Document
Untitled Document
 
جستجو

93/03/22

تاکنون 8200 واحد مسکوني در بافت فرسوده استان اصفهان احداث شده است


مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان:

تاکنون 8200 واحد مسکوني در بافت فرسوده استان اصفهان احداث شده است

مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان بر ضرورت ايجاد يک الگوي مناسب جهت احياي بافت فرسوده تاکيد کرد و گفت: تاکنون بيش از 8200 واحد مسکوني در محدوده بافت فرسوده مصوب استان اصفهان احداث شده است.
به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان، مهندس غلامرضا عمراني افزود: براي احداث اين واحدهاي مسکوني در بافت هاي مصوب فرسوده شهري استان اصفهان تاکنون بالغ بر يک هزار و 520 ميليارد ريال تسهيلات به مالکان پرداخت شده است.
وي افزود: هم اکنون در استان اصفهان حدود 7 هزار و 184 هکتار بافت فرسوده مصوب در34 شهر اين استان وجود دارد که بيشترين ميزان بافت فرسوده در بين شهرهاي استان مربوط به شهرهاي اصفهان با دو هزار و 157 هکتار، کاشان با 770 هکتار، نجف آباد با 570 هکتار و خميني شهر با 418 هکتار ميباشد.
وي با اشاره به دو روش احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده در کشور گفت: حمايت از ساخت و سازهاي مردمي و مداخله مستقيم دولت ازجمله اقدامات دولت در جهت افزايش امنيت اجتماعي و فرهنگي و توسعه و آباداني بافت هاي فرسوده عنوان کرد و گفت:در بخش حمايت از ساخت و سازهاي مردمي اين شرکت با هدف ترغيب و تشويق مالکان بافت هاي فرسوده اقدام به پرداخت تسهيلات تخفيف نيم بهاي هزينه صدور پروانه نموده است.
وي افزود: تسهيلات احيا و نوسازي بافت فرسوده امسال به 300 ميليون ريال براي احداث هر واحد مسکوني افزايش يافته که بانک هاي سپه، مسکن، ملي، صادرات و تجارت و بانک رفاه کارگران از جمله بانک هاي عامل جهت ارايه تسهيلات مي باشند.
وي در ادامه به روش دوم احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده در کشور و مداخله مستقيم دولت در اين اراضي در سه بخش اشاره کرد و گفت: بخش اول شامل احيا و مرمت ابنيه تاريخي و ايجاد کاربري مناسب درآنها مانند اداري، خدماتي، گردشگري و بخش دوم شامل ساماندهي محورهاي تاريخي گردشگري و بهبود دسترسي ها در بافت ها که نمونه آن محور جماله، دردشت، جويباره و حمام قاضي در اصفهان، کلوان نايين، علوي کاشان، دربند و بني طباء در آران و بيدگل و... مي باشد و بخش سوم اجراي پروژه هاي نوسازي بصورت الگو در بافت هاي فرسوده مي باشد.
مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان در ادامه به عمده مشکلات فراروي بهبود و نوسازي وضعيت بافت هاي فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: مجهول و فاقد سند بودن و قول نامه اي بودن اکثر پلاک هاي محدوده بافت هاي فرسوده و مشکلات حدود ملک و انحصار وراثت و نامناسب بودن شکل ظاهري ملک و مهاجرت مالکان و مشکلات فرهنگي و اجتماعي ازجمله مشکلات مالکان در اين بافت ها مي باشد.
وي با اشاره به برنامه پنجم و الزام دولت در نوسازي ده درصد از بافت هاي فرسوده در هر سال گفت: در حال حاضر قوانين مناسبي مانند قانون حمايت از نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده وجود دارد که شايسته است ظرفيتهاي لازم جهت اجراي آن در بودجه هاي سنواتي پيش بيني گردد تا شاهد رونق جدي احيا و نوسازي و بازسازي در بافت هاي فرسوده باشيم.
مهندس غلامرضا عمراني يگانه راه حل ممکن رهايي از مشکلات و نوسازي بافت هاي فرسوده را در مشارکت مردم و مالکان بافت هاي فرسوده دانست و گفت: دولت بايد اعتماد سازي مناسبي در بين مردم انجام دهد تا به طور خودکار شاهد حضور مردم در امر نوسازي باشيم.
مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان گفت: درحال حاضر سياست اين شرکت به عنوان بازوي اجرايي دولت بر توسعه فرهنگ مشارکت مردمي در نوسازي بافت هاي فرسوده شهر استوار است که در اين راستا پرداخت تسهيلات، جبران تخفيفات شهرداري و حمايت از حضور بخش خصوصي ازجمله اين حمايت ها مي باشد.
وي در ادامه با تاکيد بر ضرورت ايجاد الگوي مناسب جهت احيا و نوسازي بافت فرسوده گفت: در حال حاضر يکي از مهمترين راهکارهاي اجرايي نوسازي بافت فرسوده با حضور مردم اجراي پروژه هاي تفکيک مجدد اراضي با مشارکت مردم مي باشد.
مهندس غلامرضا عمراني افزود: مشارکت و همياري مردم و مالکان واحدهاي مسکوني ،مهمترين ويژگي و نکته قوت طرح الگوي مشارکتي مردمي است.
وي ادامه داد: اقدامات انجام شده در محله همت آباد اصفهان از جمله آموزش عمومي و چهره به چهره اهالي و ساکنين محله منجر به تشکيل تعاوني احيا و نوسازي محله را فراهم ساخته که تا کنون با استقبال شايسته مالکين روبرو شده و پيش بيني مي شود با پيشرفت کار و افتتاح دفتر نوسازي محله اين استقبال به 100درصد برسد.
وي ادامه داد: در شهر نجف آباد و محله نويد اين شهر نيز با راه اندازي دفتر خدمات نوسازي محلات هم اکنون شاهد پيشرفت چشمگير نوسازي اين محله فرسوده هستيم.
مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان به اهميت راه اندازي دفاتر خدمات نوسازي در محلات اشاره کرد و کفت: اين دفاتر در سه حوزه تسهيل گري، کارگزاري و مديريت در محدوده هاي بافت فرسوده فعاليت مي کنند که از مهم ترين اهداف آنها برقراري ارتباط با مردم و نمايندگان آنها بمنظور استفاده بهينه از ظرفيتها و تواناييهاي ساکنان محله ها و بالا بردن سطح آگاهي آنها از تسهيلات و امتيازات و بخشودگي ها و فراهم آوردن زمينه هاي مشارکت در بين مالکان و ساکنان وساير اشخاص حقيقي و به طور خاص تحقق شعار "شهرسازي با مردم و براي مردم" مي باشد.
 -
نظر شما درباره اين خبر:
  ارسال   صرفنظر  
بازگشت
 
در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان نائین تصویب شد:
افزایش سقف اعتبارات اختصاصی به شهرستان نایین در حوزه بازآفرینی شهری از مبلغ 6 میلیارد ریال در سال 93 به 12 میلیارد ریال در سال 94
کسب رتبه یک گواهینامه صلاحیت ماده "4"
در اجرای طرح های بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری
فروش ویژه نقد اقساط آپاتمان 140 و 137 متری
آپارتمان مسکونی با شرایط نقد و اقساط واقع در خیابان مولوی به فروش می رسد.
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بافت فرسوده همت آباد اصفهان:
مشارکت مردم مبنای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده است
دکتر ايزدي خبر داد: احياي کارخانه «ریس‌باف» اصفهان و تبديل آن به خانه هنرمندان
هنرمندان اصفهان صاحب خانه می‌شوند
بمناسبت هفته صنایع دستی
تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و اداره کل راه وشهرسازی اصفهان امضا شد.
مديرعامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان:
تاکنون 8200 واحد مسکوني در بافت فرسوده استان اصفهان احداث شده است
وزیر راه و شهرسازی :
نوسازی بافت‌های فرسوده باید با محوریت ساکنان این بافت‌ها انجام گیرد،
دکتر محمد سعید ایزدی ،معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران
سیاستهای عمران شهری با رویکرد بازآفرینی پایدار
معاون وزير و مديرعامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازي شهري ايران منصوب شد
درحكمي از سوي وزير راه و شهرسازي دكتر محمد سعيد ايزدي به عنوان معاون وزير و رئيس هيأت مديره و مديرعامل شركت مادرتخصصي عمران و بهسازي شهري ايران منصوب شد
اختصاص 20میلیارد ریال جهت مرمت 5 خانه ارزشمند تاریخی در شهر اصفهان
همزمان با سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به شهر اصفهان 20 میلیارد ریال جهت مرمت و احیاء 5 اثر ارزشمند تاریخی در شهر اصفهان تخصیص یافت

جزییات افزایش تسهیلات30میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده تشریح شد.
برگزاری سری پنجم مسابقه اینترنتی
برگزاری سری پنجم مسابقه اینترنتی با عنوان “الگوی ملی مسکن مشارکتی محله محور (تفکیک مجدد اراضی)“
بازدید جناب شهردار و مشاور ایشان
بازدید دکتر سقائیان نژاد، شهردار اصفهان و مهندس جعفری، مشاور شهردار از پروژه های شرکت عمران و بهسازی شهری در اصفهان

برگزاری پنجمین و ششمین جلسه آموزش مردمی همت آباد در خصوص تفکیک مجدد اراضی
پنج شنبه 09 فروردین ماه 1403
 
Untitled Document

پیامرسان ایتا و روبیکا

09336688563

Copyright شركت عمران و مسكن سازان استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا